III. ČÁST
Laussel
Wilendorf
Malta a Bureť
Znovu pod personu trochu jinak
Pokrývky hlavy
Brno, Brasempoy a Dolní Věstonice
Barma Grande a Sungir
Savignana, Pariba, Grimaldi, Pavlov a
Brasempoy
Detaily – tělní ozdoby – sošky
Kostěnky, Avdějevo, Dolní
Věstonice, Brasempoy
Výtvarný projev
na samotném nahém těle, tatuáž a barevná hlinka
Barevné hlinky jako ochranná maska
obličeje
Proporce sošek
Oděné sošky a jejich interpretace
Malta a Bureť
Podivné Venuše
Emoce
Dětský sungirský dvojhrob –
rekonstrukční metamorfóza
Sungirské hroby jako reprezentační
materiál gravettienu
Povaha a hodnota sungirských hrobů
Rozbor a popis dvouhrobu vzhledem
k praktickému a reprezentačnímu charakteru oděvu
Konkrétní závěrečné práce na rekonstrukční metamorfóze
dětského dvojhrobu
Jak vyplnit dno hrobu?
Jak vybarvovat
Proč jsou pozice trochu jiné než u koster?
Nechali jsme se unést, nebo jsme byli příliš
opatrní?
Nejstarší dochovaná pohřební mytologie světa
Zpátky k pohřební mytologii
Poznámka
k náhrdelníkům
Další obecné nesrovnalosti kolem náhrdelníků
Sungirské hroby a mechanismy zkreslení kritického úsudku
Poznámka k oděvům z pohledu kulturní
antropologie
Persona ve světle řemesla
Šití šídlem
Šití jemným řemínkováním
Poznámka
Materiál kůže a kožešina