III. ČÁST

Jednotlivé aplikace pro rekonstrukční metamorfózy
Účesy
Kostěnky a Avdějevo
Brasempoy
Transformace hlaviček

Laussel
Wilendorf
Malta a Bureť
Znovu pod personu trochu jinak

Pokrývky hlavy
Brno, Brasempoy a Dolní Věstonice
Barma Grande a Sungir
Savignana, Pariba, Grimaldi, Pavlov a Brasempoy

Detaily – tělní ozdoby – sošky
Kostěnky, Avdějevo, Dolní Věstonice, Brasempoy
Výtvarný projev na samotném nahém těle, tatuáž a barevná hlinka
Barevné hlinky jako ochranná maska obličeje

Proporce sošek

Oděné sošky a jejich interpretace
Malta a Bureť
Podivné Venuše

Fetišismus ve smyslu sexuologickém
Falza
Co se k falzům ani nedostalo

ODĚVY

Arktický prezentační oděv
Sungir a maltsko-bureťský kulturní okruh

Emoce
Dětský sungirský dvojhrob – rekonstrukční metamorfóza
Sungirské hroby jako reprezentační materiál gravettienu

Povaha a hodnota sungirských hrobů
Rozbor a popis dvouhrobu vzhledem k praktickému a reprezentačnímu charakteru oděvu  
Konkrétní závěrečné práce na rekonstrukční metamorfóze dětského dvojhrobu

Jak vyplnit dno hrobu?
Jak vybarvovat
Proč jsou pozice trochu jiné než u koster?

Nechali jsme se unést, nebo jsme byli příliš opatrní?
Nejstarší dochovaná pohřební mytologie světa
Zpátky k pohřební mytologii

Poznámka k náhrdelníkům
Další obecné nesrovnalosti kolem náhrdelníků
Sungirské hroby a mechanismy zkreslení kritického úsudku

Poznámka k oděvům z pohledu kulturní antropologie

Persona ve světle řemesla
Šití šídlem
Šití jemným řemínkováním
Poznámka
Materiál kůže a kožešina